Weer een leuk projectje dat afgewerkt is.
Deze ongelooflijk vette pressed bumper T1 pickup kwam hier mankend toe na een trip naar de UK. Onderweg naar huis is deze het rechter achterwiel verloren door een montage fout door de vorige eigenaar... Zéér gevaarlijk maar David is er algoed met de schrik vanaf gekomen. Hij reed met een lage snelheid wat ervoor gezorgd heeft dat de schade beperkt bleef. We hebben dan samen met hem beslist om het deze keer wel degelijk te doen! David heeft ons carte blanche gegeven en we mochten eens zot doen ! En HOE ! :-) We hebben gekozen voor CSP geventileerde schijfremmen voor én achteraan in combinatie met gedetailleerde Flat4 fuchs velgen in de maten 4.5" vooraan en Deep 6 achteraan. Degelijke rubber van Continental hebben we rond de velgen geplooid, vooraan 155/60/15 en achteraan 195/70/15. Ideale combinatie zowel qua comfort als looks. Dit moois hebben we afgewerkt met originele gekleurde Porsche centercaps en originele zwart geanodiseerde alu Porsche 911 wielmoeren. It's all in the details ! Regelbare veerplaten kunnen niet ontbreken op een verlaagde bus, zo kan je makkelijker een wiel vervangen indien nodig en de hoogte is ook nog eens deels regelbaar ! Oordeel zelf wat je er van vindt ! Wij zijn er absoluut weg van !
0 Comments
Deze prachtige ragtop kever had jammer genoeg een tijdje geleden hagelschade opgelopen. Helaas zijn er honderden wagens beschadigd die nacht, waar niemand iets kon aan doen. Echter deze wagen stond bij ons ter herstelling. We hebben dan ook onze verantwoordelijkheid genomen en deze terug netjes hersteld. Nieuw ragtop doek laten monteren en de deukjes netjes eruitgehaald. Resultaat ? Deze is weer net zoals voor de hagelschade en weer 'good 2 go' Ook dit kan wel eens voorvallen, maar voor alles is een oplossing. VOOR: NA:
Deze mooie originele samba uit 1964 hebben we grondig onder handen genomen.
Originele correcte "big nut" versnellingsbak met reductiekasten een volledige en degelijke revisie gegeven. Volledig gedemonteerd, alles gestraald en netjes terug in de lak. Bouten en moeren zijn mooi geel verzinkt om ze degelijk te beschermen. Reductie kasten zijn ook volledig herdaan en werken ook weer zoals het hoort. Elk onderdeel van deze bak is nieuw of gereviseerd. Geen snelle en half afgewerkte bak maar 'the real deal' ! Perfect werk geleverd door FLAT4to6 by Steve's vw shop. De starter hebben we vervangen door een nieuw exemplaar. Nu de motor er toch onderuit was hebben we deze een full service beurt gegeven. Kleppen gesteld, ontsteking nagekeken, nieuwe bougies en de olie vervangen door Kendall GT Racing green 20W50 olie voor een perfecte en degelijke smering van de motor. Ook de remmen zijn vooraan en achteraan vernieuwd. Stoppen is minstens even belangrijk als rijden. We zouden niet willen dat deze samba ergens in de gracht beland omdat de remmen maar half werken. Tot slot hebben we de bus netjes blanco laten keuren als oldtimer. Dus deze is weer goed en klaar om er weer tegenaan te gaan in 2015 ! Veel plezier ermee Patrick ! Na enkele previeuw foto's nu het volledige verslag van de 356 op 17" BRM velgen. Dit was best een leuke uitdaging om 17"x7" BRM velgen te monteren onder een 356A en daarbij de wagen ook nog eens mooi te verlagen. We zijn nooit vies van zulke uitdagingen en deze hebben we ook weer tot een goed eind kunnen brengen. Rondom is de wagen 11cm gezakt. Vooraan dmv verlaagde spindels en achteraan een tand verzet. Na wat te spelen met de bandenmaat hebben we dan ook de BRM velgen gemonteerd. Even testpassen. Vooraan en achteraan zijn er custom spacers gemaakt om de BRM's te laten passen en te zorgen dat we de originele centercaps konden monteren. En dan het uiteindelijke resultaat ! De klant is er zéér tevreden mee en wij ook !
Thx 2 Wes Kustom Photography voor de foto's. |
De garaasj
We build it, you drive it ! Archives
December 2017
History
All
|